28/7

Jag har tänkt på en sak.. Att folk orkar bråka! Att folk orkar lägga energi på att vara osams och bittra! Jag säger inte att man kan komma överens med alla. För det är omöjligt.

Alla kan inte älska dig, och du kan inte älska alla!

Så är det. M E N! Om man har en partner, som man sägs älska. Varför är man otrevlig mot den? Varför vill man inte vara med den personen?
Hur många har inte ni hört som säger "min kille gör si.." eller "min tjej gör så.."; dom är alltid trötta på varandra. Vilket resulterar i gnällgnällgnäll och återigen gnäll. Men gör dom slut? Å nej! Varför kan man fråga sig?

"För att han/hon är den rätta för mig, det ska bara vara vi två"

Underbart, underbart att känna och få uppleva sådan kärlek. Men så som du beskriver din pojk/flickvän verkar det vara den värsta personen i hela världen? Hur går den ekvationen ihop? Jag förstår inte... Kanske jag är trög men..

Om man älskar någon så mycket som man säger älska den personen, ska man inte vårda den bättre än någonting annat då? Som att den vore en väldigt sällsynt juvel som man bara hittar en gång i livet? Om jag vet att min partner gillar något speciellt hos mig (som t.ex. att jag lagar väldigt god mat) ^^ så kan väl jag ställa upp och göra det för honom då? Så gör han någonting annat för mig istället.
Istället för att ha attityden "men det är ju alltid jag som lagar mat, kan inte du göra det någonggång?".. Hur skulle stämningen mellan oss bli då? Någonting som man hade velat ha? En trevlig och mysig stämning som alla har rätt att komma hem till? Knappast troligt.

Så varför inte vårda varandra? Man har ändå ett förhållande, och om ens partner är så himla pest och pina hela tiden. Gör det rätta för bägge två, avsluta den och gå vidare åt varsit håll.
Innan man har förstört varandra helt.


Varma, goa och kramiga hälsningar från en Sanna som anser att vi iallafall borde FÖRSÖKA hålla sams med människorna vi påstår oss älska


Qui tacet, concentit
Den som tiger, samtycker

Kommentarer
Postat av: Anonym

lasagna <3

2010-07-28 @ 20:15:53
Postat av: bekkiiibus

wooord ! Du e inte dum du gumman ! <3

2010-07-29 @ 15:18:38
URL: http://tallkott.blogg.se/
Postat av: m a t il d a

godmorgon' är allt bra med dig? vill bara önska dig en riktigt bra vecka. kram kram.

2010-08-02 @ 08:31:32
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Matilda! Jodå, jag mår allt bra! Hur är det själv? Och tack så hemskt mycket! Kram

2010-08-03 @ 06:18:09
Postat av: Wilma

Tråkigt att ni bytte stall! :( Saknar er!

2011-03-25 @ 07:39:41
URL: http://wilmajohansson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0