1/6

Första juni! De två orden som ligger så fint i min mun. 1 juni. Vet ni vad det innebär? Sommaren är HÄR! Folket börjar röra sig utåt, man grillar, solar, badar.. Man kan rida barbacka!
Åh jag blir alldeles lycklig!
Det är så himla viktigt att göra saker som man tycker om att göra, även om man inte kan göra det hela tiden. Det är sådant som gör en till en bättre människa. Iallafall jag.
Jag har ju till exempel börjat cykla till stallet nu, 1 mil fram och tillbaka. Och nu när det är solsken är det inga problem med den vägen, förutom att det är jobbigt då ^^
Men man kan cykla där, njuta av solen, njuta av livet och veta att man är påväg till en av de bästa platserna på jorden. Stallet!

Jag har nog inte riktigt insett hur mycket hästarna hjälper mig i detta. Det är en plats där jag kan se ut som att jag nyss vaknat. Jag kan sitta i gräset och pussa på en hästmule hela dagen utan problem. Jag kan sitta där och filosofera om livet, jag kan se hur dom rofullt tuggar på ett grässtrå och själva njuter av solens strålar och de välkomnar ofta värmen med ett litet bocksprång och full galopp. Alla som själva håller på med hästar eller njuter av deras underbara natur vet vad jag menar.
Så idag ska Samantha ridas en stund i paddocken, för hon var så himla fin igår så jag kan ta det lite lugnt. Och Explosiv ska också iofs joggas lite i paddocken då hon ska gå Clear Round imorgon på Valsäng 120, 120 så hon kan behöva sina krafter.
Mammas lilla gumma.
Treneke ska gå 120, 130 imorgon med då inte som mig som ryttare. ( aldrig någonsin med mig som ryttare ) då hon inte är en häst som passar mig, plus att hon är syrrans. Kan ju ha någonting med det att göra!

Helgen har varit underbar (igen) då den har tillbringats med alla underbara vänner igen, som alltid. Helt sjukt att man är ett såpass sammansvetsat gäng där alla är välkomna och alla spelar en betydande roll. Ni är bäst av allt och alla.

Nu väntar en korg tvätt på mig och sen cykelturen till stallet i solskenet.
Ha det underbar bra allihopa, och ta hand om varandra. (Notera att om ni känner lite avsaknad av mig finns jag alltid på mobilen, bara så ni vet! hihi )




Jag och Explosiv 120-125 kombination med räcke in, smal oxer ut



Qui statuit aliquid parte inaudita altera, aequum licet statuerit
Den som låter dom falla utan ha hört den ena parten är inte rättvis, även om domen är rättvis

Kommentarer
Postat av: Julia Bäck

Ja vill med rida, saknar det sjukt mycket :(

2010-06-01 @ 14:29:29
URL: http://julihas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0