31/3

Sedär, ett nytt inlägg efter bara tre dagar.. Dock med vissa påtryckningar! Men men, bättre sent än inte alls brukar vissa säga..
Aldrig jag. Jag säger aldrig så!

Hmm. Jag kan berätta om min OTURSdag igår kanske? Haha, det hela är ganska komiskt egentligen men aja!

Vaknade tidigt till fågelkvitter, "yes" tänkte jag, en vacker dag, kan bara bli bättre! Jag hade fel som så många andra gånger!
Rasthagen! Ordet klingar dåligt i mina öron då jag vet vad det innebär. Men visst tänkte jag, i mitt nya liv är det ju KANON att röra på sig!
Dock, måste tilläggas, jag trodde inte att det skulle bli så tungt. Men, ja.. Iallafall! Jag red först Samantha, medans Frida red Treneke i paddocken. Gick asbra och jag var helnöjd.
In och göra iordning henne för att sedan när Frida skulle rida Siv, så gick jag ut till rasthagen och började hjälpa mamma och alltså. Fy satan vad tungt!
Vi stod där i ca 3 timmar. Då hade jag så ont i axlarna så jag trodde jag skulle smälla av tillslut. Oturligt nog gjorde jag inte det, då hade jag iallafall sluppit!
Kommer hem, då ska två damphundar ut! Men efter det skulle jag hjälpa mamma att kratta löv som legat under all snö under vintern.
Och eftersom jag är en så otroligt snäll och underbar dotter så såklart jag hjälper till liksom! Ett problem. Motvind.
Ni kan nog räkna ut resten själva?
Hör i huset att hundarna leker rövare så jag släpper ut dom på balkongen. Och sedär! Det som göms i snö kommer upp i tö. Deras stora oranga flaskformade leksak!
"Hmm, titta där" tänkte jag och kikade in i hålet. Ett problem till. Den var fylld med vatten. Vilket innebar att jag var genomblöt från hakan och neråt.. För att jag skulle titta i en orange leksak. Vem gör sånt? Jag! Hejja!
Bleeeeh!
Men aja, man måste ha dom dagarna, för då kan det bara bli bättre sen!
Tränade lite zumba med vikter också. Peew! Jag säger det, nu började gå utför! Jag är ju gammal nu :D

Imorgon blir en rolig dag, tillsammans med resten av påskhelgen! Jag gillar't!





Vera esse facimus nosmet ipsi
Vi skapar själva sanningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0