24/5

Livet leker för stunden. Jag har insett att jag faktiskt har det mycket bättre än vad jag har haft det pålänge. Mycket tack vare mina vänner, alltså jag kan inte beskriva med ord vad ni betyder för mig!
Aldrig har jag känt mig så trygg och träffat så mycket folk som jag gör med er. Ni är fantastiska.

Sen har jag varit dålig på en sak, jag har inte hälsat Elenore välkommen till familjen :O Så jag säger det nu istället, V Ä L K O M M E N Elenore till familjen Addams. Här finns inga skrupler och ju konstigare, mer vinstlysten, skrattglad och retsam man är, ju mer passar man in :) Här är man inte rädd för nått och det är alltid liv och rörelse hos oss. Inte för att man direkt har något val med zoo:et som bor här. Men ja, du förstår kanske vad jag menar? :)

Om inte annat så har jag funderat över en sak (igen).. Varför njuter inte folk av livet? Jag menar, hallå, solen skiner ute, det är varmt, man kan gå ut med båtarna, grilla på holmarna, umgås med sina underbara vänner, hästarna kan gå ute i stora gräshagen och njuta.. sommaren är här! Men även på vintern kan man njuta, eller hur?!
Man kan åka pulka, skidor, sälen (eller annan skidort), dricka varm choklad, ha snöbollskrig, skridskor? Massa förslag finns för den som är påhittig..
Allt jag försöker säga är att livet är HÄRLIGT! Det finns mycket motgångar, mycket blod svett och tårar. MEN! Om man VILL kan man hitta glädjeämnen i allt! Det finns så mycket att njuta av, så mycket att se, så mycket att göra och uppleva om man bara vill.
Hitta glädjen och drivet inom dig att våga älska och tycka om saker. Våga vara digsjälv. Hitta vänner som vill hjälpa dig och som tycker om dig för just det du är. Digsjälv!
Det är en filosofi jag lever av just nu, och det är så underbar att ha kommit fram till den instikten att det finns människor där ute som tycker om mig för precis den jag är.

Jag måste inte umgås med människor som tycker att jag borde vara någon annan eller bete mig som någonting jag inte är.

Ni vet vilka ni är som jag pratar om, ni som alltid drar ut mig på helgerna och som garanterat ser till att jag inte får sovit någonting någon gång! :) Men jag ÄLSKAR det! Helt underbart, och jag skulle inte byta bort er mot allt guld på denna jord.

Sen blir det NORRLAND till sommaren nu också, vilka är vi just nu, jo nämligen, Jag, Petronella, Jennifer, Frida, Jenny, Jonathan, Martin, Simon, Oscar, Becka, och Bråse! Fick jag med alla nu? Jag blir så förvirrad, är ju så sjukt många och jag är SJUUKT taggad på detta! Fatta vad skoj det kommer bli? En hel vecka med er, sova i tält, bada i sjöar (Martin, sorry men du har inget val:) ), äta.. grillat? haha!: ) Men framför allt är jag mest peppad på att bara få umgås med mer, vara med er och ha riktigt riktigt roligt med er! Vecka 26, 2010 kommer bli oförglömlig! Det säger jag bara!


Jag omges bara av underbara människor



Här sitter jag på tävlingsplats och skaffar mig den snyggaste bonnebrännan i världen. Hejja :D




Quam bene vivas refert, non quam diu
Det viktiga är hur gott du lever, inte hur länge

Kommentarer
Postat av: herre

serri! låt david vara! du tar ju kål på han! låt han va!

2010-05-29 @ 03:02:02
Postat av: Sanna

Har du ens kollat med David, Jim? Vilka han vill prata med och vilka han inte vill prata med?



Du är inte direkt högst på listan just nu och uppenbarligen är jag den han hellre vill prata med.



Du är borttagen ur mitt liv, men dina desperata försök att komma åt mig är rätt roliga faktiskt så du får gärna fortsätta om det roar dig. Du sparkar bara digsjälv i ändan ändå! David har du ändå redan förlorat som kompis, han vill inte ha nånting med dig att göra. Du kan ju fråga honom själv!

2010-05-30 @ 06:19:57
Postat av: dgs

"Man kan åka pulka, skidor, sälen (eller annan skidort), dricka varm choklad, ha snöbollskrig, skridskor? Massa förslag finns för den som är påhittig.. "



lol

2010-05-30 @ 07:43:19
Postat av: herre

david förlora vi redan som kompis när du flytta upp hit..

2010-05-30 @ 10:58:55
Postat av: Sanna

Nejdu Jim. Detta kan du inte lägga på mig. Ni har helt och hållet själva orsakat detta. Jag har aldrig sagt till honom vilka han fick/får umgås med. Men han har inget intresse av att vara med er. Ta reda på fakta.



Nu tänker inte jag lägga mer tid på att tjafsa med dig. Du är inte värd det.

2010-05-30 @ 12:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0